Onze ruim 40 leden en ICT specialisten helpen
u graag bij het oplossen van uw vraagstuk
Het Rode Kruis Zaanstreek Waterland zoekt iemand of een bedrijf die hun kan helpen bij het beheren van de site. Een beetje technisch maar voornamelijk contentmatig (verwerken van aangeleverde berichten). Ze willen in de loop van het jaar over naar het landelijk Rode Kruis platform (sharepoint). Is er wellicht binnen ICT Zaanstreek een bedrijf of persoon die hierbij kan helpen?
Webmaster (nadruk op content beheer) bij het Nederlandse Rode Kruis
District Zaanstreek-Waterland
Werken met mensen en voor mensen, dat is vrijwilligerswerk bij het Nederlandse Rode Kruis. Het is zinvol, leuk en dankbaar werk. Het district Zaanstreek-Waterland van het Nederlandse Rode Kruis, zoekt een gedreven en enthousiaste vrijwilliger voor de functie van webmaster. Het betreft een onbetaalde functie.
De organisatie:
Het Rode Kruis is het symbool geworden voor hulp aan mensen in nood. Of het nu slachtoffers zijn van een conflict of aardbeving in een ver land of mensen die het moeilijk hebben in Nederland: het Rode Kruis helpt. Zonder mensen uit te sluiten, als neutrale en onafhankelijke organisatie. In Nederland zijn 34.000 vrijwilligers actief.
Wordt u één van hen?
Doel van de functie webmaster/content beheerder:
Het District Zaanstreek Waterland, een onderdeel van het Nederlandse Rode Kruis, is op zoek naar een webmaster/content beheerder (vrijwilliger). Ons district is onderverdeeld in verschillende aandachtsgebieden. De webmaster valt onder het aandachtsgebied PR & Communicatie. Deze enthousiaste groep bestaat uit 6 personen en is verantwoordelijk voor het interne en externe communicatie beleid rondom de activiteiten van het district Zaanstreek-Waterland. Omdat de digitale communicatie een steeds belangrijker plaats inneemt zijn wij op zoek naar een webmaster die invulling richting geeft aan het website: www.rodekruiszawa.nl Uiteraard zal de huidige webmaster je de eerste periode inwerken.
Taken:
• Plaatst zelfstanding teksten /verzamelt afbeeldingen (in samenwerking met de andere leden) op de huidige website. Schrijft zo nodig ook zelfstandig webcontent.
• Levert een actieve bijdrage aan de opzet en het ontwikkelen van de nieuwe website.(CMS: Sharepoint)waarvan het framework door het hoofdkantoor van het Rode Kruis is gerealiseerd. Ondersteuning zal in de toekomst ook via het hoofdkantoor plaats vinden.
• Initieert verbeteringen/aanpassingen om het aantal bezoekers van de website verder te laten groeien.
• Levert een actieve bijdrage aan het Social Media beleid van het district.
• Draagt zorg voor het bijhouden van de districtsactiviteiten kalender
• Is verantwoordelijk voor alle digitale nieuws uitingen van het district.
Functie-eisen:
• De huidige website is gebouwd met het Content Management Systeem: Joomla. Ervaring met dit CMS is gewenst maar niet perse noodzakelijk. De nieuwe website welke dit jaar wordt geïntroduceerd werkt met Sharepoint. Ervaring met Sharepoint is handig maar niet noodzakelijk. Ervaring met CMS systemen in het algemeen is wel noodzakelijk.
• De groep PR & Communicatie komt plm 1x per 5 weken bijeen in Purmerend of Zaandam om alle lopende communicatie uitingen door te nemen.
• De nieuwe webmaster kan ideeën en meningen in begrijpelijke taal schriftelijk en mondeling kenbaar maken.
• Heldere, aansprekende teksten schrijven voor een breed publiek.
• Contacten leggen en onderhouden met anderen.
• Is creatief, proactief en analytisch.
• Kan in teamverband maar kan ook zelfstanding werken.
Wat heeft het Rode Kruis te bieden?
•je kunt je talenten ontwikkelen
• je werkt in een collegiaal, enthousiast team
• professionele beroepsondersteuning vanuit het Rode Kruis
• je bent verzekerd en ontvangt vergoeding op basis van gemaakte kosten
Wat maakt het werk verder de moeite waard?
De vrijwilligers functie van webmaster biedt kansen om je communicatieve kwaliteiten te gebruiken en je webmaster kennis verder te vergroten. De grote diversiteit in activiteiten die het district uitvoert, maakt vrijwilliger webmaster een boeiende en leerzame functie. De ervaring leert dat vrijwilligers die zich bv als webmaster inzetten voor het Rode Kruis deze ervaring uitstekend kunnen gebruiken (ook op hun CV) voor de verdere ontwikkeling van hun carrière.
Verder krijg je de kans om belangrijk bij te dragen aan de uitbreiding of vernieuwing van activiteiten van het Rode Kruis, waarmee meer mensen weer geholpen worden.
Werktijden
Rekening moet worden gehouden met een belasting van circa 4-6 uur per week. Uiteraard kan dit per maand verschillen.
Aanname procedure
Tijdens een kennismakingsgesprek worden de functie en de werkwijze nader toegelicht. Ook wordt nagegaan of je de functie van webmaster leuk vindt en of je daarvoor geschikt bent. Vervolgens wordt een tweede gesprek gevoerd.
Heb je belangstelling voor deze functie?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marij Spaninks via vrijwilligersmanagement@rodekruiszawa.nl of mobiel 06-22520915